Jumaat, 19 Mei 2023

Supplement terbaik Shaklee kegemaran saya.


Supplement terbaik.

Produk Shaklee kegemaran saya adalah ESP dan Vitamin C. Dua produk ni lah yang saya sangat sukakannya. 

Dari saya seorang pelajar sampai dah berkerja dan berumah tangga, beranak pinak 3 orang. 
ESP dan Vitamin c Shaklee ni sentiasa lekat di hati saya. Kalau habis terus ganti yang baru.

Saya tak boleh kalau tak ada 2 produk Shaklee ni di rumah. Saya akan makan vitamin c Shaklee ni 2 biji pagi dan 2 biji malam setiap hari. Dan saya akan minum ESP ni pada waktu sarapan pagi dan malam.




Selain ESP dan Vitamin C ada produk Shaklee yang lain lagi yang saya makan dan guna seperti Omega guard, Zink, B-Complex, Alfafa, Vitalea iron, Basic H, Dish wash, Vivix dan Res V, Youth Skin Care. 

Macam semualah pulak yang saya suka. Memang pun sampai dah habis yang ni, ambil yang tu pulak. Tengok bajet lah. Semua produk Shaklee ni ada manfaatnya yang berbeza-beza. Ikut keperluan tubuh. 

Kalau saya, mula-mula kenal Shaklee sebab nak untuk kulit cantik. Saya ambil Set Kulit Cantik iaitu Vitamin C dan ESP. Sungguh nampak kesannya. Saya begitu teruja. 



Selepas itu, saya mengandung. Saya ambil Set Mengandung Shaklee dalam tu juga ada ESP dan Vitamin C, cuma ada tambahan lagi produk yang lain iaitu Vitalea iron, Omega guard, dan juga B-complex. Semuanya untuk cukupkan keperluan nutrisi dalam badan.


Saya makan Set Mengandung Shaklee memang best sangat saya rasa. Saya rasa bertenaga. Rasa macam tak mengandung pula. Sewaktu saya mengandung kali yang ke-3 ni saya rasa sangat cergas. Tapi, ada juga masa saya tak makan. Memang lain sungguh rasanya. Saya rasa tidak bertenaga bila saya tak makan Shaklee dan bila tidak bertenaga itu rumah jadi bersepah. 

Saya tak boleh kalau rumah bersepah. Saya mula rasa nak marah. Tapi bila saya bertenaga saya boleh uruskan rumah dan juga anak-anak kecil saya. Saya mengandung pula.

Anak-anak saya pula jaraknya sangat rapat. Anak-anak kecil yang perlu saya uruskan 24 jam di rumah. Saya suri rumah sepenuh masa. Sejak saya lahirkan anak sulung saya dah mula bekerja dari rumah. Lahir anak kedua dan ketiga. 

Bila jadi seorang ibu ada anak-anak kecil memang penat. Kemas belakang, depan sepah. Kemas depan belakang pula sepah.

Saya memang nak jaga kesihatan saya. Jadi, saya makan Vitamin Shaklee ni. Saya nak jaga kesihatan mental saya. Bila saya bertenaga, saya ceria, kulit saya mula nampak cantik. Saya sihat. Anak-anak saya mula sihat. Semuanya bermula dari saya. 

Saya tak nak, saya tertekan dari segi emosi dan mental. Anak-anak saya pula jadi mangsa.

Bila mengandung, bersalin ada luka kan. kena berpantang dan menyuskan anak pula kan. Jadi, bila ambil Set Mengandung semuanya boleh di gunakan sehingga berpantang dan juga sehingga menyusukan anak. Cuma tambah Alfafa sahaja dari dalam Set Mengandung.

Luka bersalin pun cepat sembuh. Susu badan jadi banyak.  

Anak dah besar, dah berusia 2 tahun pun boleh ambil juga. Bila anak dah besar. Saya nak kurus, nak awet muda walau usia dah 30 tahun. Jadi, saya ambil Set Kurus dan Skin Care Youth pula. 

Walaupun usia dah 30 tahun. Tapi nak tenaga macam usia 20 tahun. Nak kuat tu. Sebab nak buat segala benda senang. 

Bila berada di rumah. Nak rumah bersih, berkilat kan. Jadi, guna Basic H pula. Tak nak sabun yang menghakiskan tangan kan. Nak sabun yang selamat pada kulit dan persekitaran.


Kebaikan SR VIT C

kelebihan Vitamin C yang tiada pada Vitamin C lain di pasaran ialah ianya bersifat sustained release bermaksud ianya di lepaskan secara perlahan-lahan ke dalam badan. 

Ia akan bertahan di dalam badan lebih lama berbanding vitamin c biasa.

Antara kebaikan dan manfaat SR Vita C.
❤Mencerahkan kulit wajah.
❤Membantu mengatasi jerawat.
❤Memudarkan parut jerawat.
❤Bagus untuk atasi masalah resdung.
 ❤Bagus untuk atasi sunburn.
❤Menegangkan kulit.
❤Membantu bina kolagen semula jadi dalam badan.
❤Meningkatkan sistem imunisasi.

Dan banyak lagi manfaaf lain Vitamin C ni untuk badan kita.

Harga sangat murah dan sangat berbaloi!

Sebotol Vitamin C RM115, ada 180 biji.


Sebiji Vitamin c Shaklee ni bersamaan 7 biji setengah buah oren. Bersamaan 6 cawan brokoli. Bersamaan 119 lobak merah. 

Wah, terujanya saya. 😱

Nak makan semuanya ni? Tak termakan lah saya. Muntah keluar balik nanti. 

Sekarangkan zaman moden. Kenapa nak susah-susah nak makan semua tu yang banyak. Makan je 1 biji Vitamin C Shaklee. Semuanya selesai. Beressss 🥰


Tubuh saya mampu melakukan pelbagai perkara, tetapi ia tidak dapat menghasilkan atau menyimpan vitamin c. 

Oleh itu, saya perlu sentiasa mengambil vitamin c untuk tubuh saya melalui pemakanan dan suplemen.


Nak lagi murah grab Promo Set Rahmah. RM99 je wehh bersama ESP🤩

Harga sebenar ESP dan Vitamin C.

Harga ESP RM173. 
Harga Vitamin C RM115.


Ini Set A Rahmah.



Ini Set B Rahmah


ESP pula saya nak cerita kelebihannya. Boleh baca di poster.


Ambil kedua-duanya sekali memang terbaik 👍


Jom dapatkan sekarang dengan Adawiyah.

Klik www.wasap.my/601156761461/NakOrderShakle

Whatsapp : 011-56761461
Fb page : Pengedar Shaklee Kota Bharu dan Pasir Pekan Kelantan
Fb : Rabiatul Adawiyah Zakaria
IG : rabiatul_adawiyah_zakaria
Tik tok : rabbiadawiya18
You Tube : @rabiatulzakaria6516









 













Tiada ulasan:

Catat Ulasan