Jumaat, 30 Jun 2023

There is no perfect timing. Start now!


 

Kelas seterusnya yang Adawiyah dengar adalah dari kak Syuhaidah Rahmam. 



Antara alasan yang sering kita dengar :


Anak saya kecik lagi, saya nak buat bisnes nanti anak saya besar. 

Suami support, tak support bisnes yang saya buat. 

Anak saya masih bersekolah, saya sibuk nak uruskan anak-anak. Hantar ambil anak-anak sekolah. 

Anak saya masih menyusu. Saya susah nak buat bisnes. 


Percaya lah kita memang tak ada masa kalau nak tunggu je masa yang sesuai. 4 tahun, 10 tahun dah makan Shaklee baru nak buat bisnes.


Ada satu cerita yang downline kata, akak tak boleh nak buat bisnes Shaklee sebab akak sibuk nak uruskan anak-anak nanti anak-anak masuk asrama boleh lah akak buat bisnes. 

Setahun selepas tu, bila anak-anak dah pun masuk asrama. Akak tu kata tak boleh lagi nak buat bisnes Shaklee ni sebab akak sibuk.

Nak kena pergi dekat anak no 1, nak kena pergi dekat anak no 2, nak kena pergi dekat anak no 3, nak kena pergi dekat anak no 4. 


Ada cerita lain pula.


Akak downline yang lain berumur 30 tahun. Anak ada 8 orang kecik-kecik lagi. Boleh buat bisnes Shaklee. Dia curi-curi masa buat Shaklee. Tak tunggu masa yang sesuai. Celah-celah je ada masa luang sekejap buat bisnes sambil uruskan rumah tangga dan anak-anak. Akak tu, berjaya dalam bisnes Shaklee. 


Nak katanya kat sini tak payah nak tunggu bertahun-tahun untuk buat bisnes Shaklee. 


Hari ni guna Shaklee share di Media Sosial. Contoh minum ESP. Share ESP tu, kelebihannya.. info tentang ESP. Kalau nak juga ESP boleh lah bagitau.


Peluang terbuka untuk pengguna-pengguna Shaklee untuk berbisnes Shaklee. Sambil guna, sambil berkongsi dan bina team sendiri. Boleh daftarkan sesiapa sahaja orang dengan awak pula.


Kita ada banyak media sosial boleh guna FB, IG, Tik Tok, Blog, Wasap status.


Kita share dari hari pertama mula-mula ambil Shaklee. Untuk ape ambil Shaklee. Sampai lah dapat kesan dengan pemakanan Shaklee ni. 


Ada cerita lain lagi seorang akak ni dia seorang yang bekerja. Tempat kerjanya jauh pula dari rumah. Pergi kerja pukul 6 pagi dah turun dari rumah. Kerja hingga dalam pukul 6 petang. Buat bisnes tak boleh di tempat kerja sebab tak boleh main telefon. Balik rumah nak uruskan rumah pula dengan anak-anak. 

Bagi orang yang beralasan tak ada masa nak buat bisnes. 

Tapi akak ni cekal orangnya, akak ni buat bisnes kat dalam kereta. Masa tengah tunggu trafic light di jalan raya akak ni buat posting dalam kereta. Sepanjang dari rumah ke tempat kerja. Buat live juga dalam kereta. 

Ada juga menulis blog di RnR. 

Nak katanya, buat bisned ni tak tunggu masa yang sesuai. Curi-curi lah masa mesti ada masa punya kalau kuat kemahuan untuk berbisnes. 


Jom, nak join Shaklee boleh join team bersama saya.

Klik www.wasap.my/601156761461/NakJoinShaklee


Rabiatul Adawiyah 

011-56761461

Pengedar Shaklee Malaysia





Tiada ulasan:

Catat Ulasan